Materiał Partnera

Czy przejście na dietę owocowo-warzywną jest kosztowne?

Czy przejście na dietę owocowo-warzywną jest kosztowne?

Owoce i warzywa to produkty niezbędne w codziennej diecie każdego człowieka. Odpowiednio zbilansowane posiłki utrzymują organizm w optymalnym stanie i zapobiegają wystąpieniu różnych schorzeń. Dieta owocowo-warzywna ma na celu także oczyszczenie go z toksyn i naukę zdrowych nawyków żywieniowych. Dla kogo jest przeznaczony ten rodzaj diety? Czy jej prowadzenie jest kosztowne?

 

Wskazania do stosowania diety owocowo-warzywnej

Dieta owocowo-warzywna stała się ostatnio fenomenem wśród osób próbujących oczyścić swój organizm z toksyn i pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta ta ma na celu zmianę dotychczasowych nawyków żywieniowych oraz redukcję wagi. Dzięki niej możliwe są także ogólna poprawa stanu zdrowia oraz zapobieganie wielu schorzeniom. Dieta dr Ewy Dąbrowskiej (tak jest też nazywana) to kilkuetapowy proces, który obejmuje:

  • przygotowanie,
  • dietę warzywno-owocową,
  • zakończenie diety,
  • pełnowartościowe żywienie.

Diecie oczywiście powinna towarzyszyć codzienna aktywność fizyczna. Ten sposób żywienia nie należy do odchudzających. Jego celem jest przede wszystkim pozbycie się toksyn z organizmu. Dieta oparta jest na naturalnych składnikach odżywczych. Dzięki niej jest możliwy powrót do równowagi zdrowotnej.

 

Czy dieta dr Ewy Dąbrowskiej jest kosztowna?

Przejście do spożywania warzyw i owoców oraz eliminacja kawy, mięsa i pokarmów wywołujących nietolerancję pokarmową nie jest kosztowne. Warzywa i owoce dobrej jakości można zakupić u sprawdzonych dostawców w bardzo atrakcyjnych cenach. Prowadzenie diety polega na spożywaniu owoców niskocukrowych oraz warzyw:

  • nisko skrobiowych,
  • kapustnych,
  • cebulowych,
  • psiankowatych,
  • liściastych,
  • dyniowatych.

Większość z nich można zakupić w każdym sklepie spożywczym, na pobliskim ryneczku osiedlowym lub w sprawdzonym warzywniaku. Najlepiej jest wybierać warzywa i owoce wysokiej jakości, bez stosowania sztucznych nawozów, które często psują jakość produktów. Poleca się ich spożywanie przede wszystkim na surowo, bez stosowania obróbki termicznej. Dzięki temu organizmowi dostarcza się wiele cennych składników odżywczych. Dieta dr Ewy Dąbrowskiej polecana przez Ośrodek rehabilitacyjno-wczasowy Bursztyn opiera się także na piciu dużej ilości wody, soków owocowych i warzywnych, herbat owocowych i ziołowych czy kompotów. Z codziennego jadłospisu należy natomiast usunąć przede wszystkim kawę, papierosy, kaszę, chleb i olej. Po zakończeniu diety należy wrócić do pełnowartościowych potraw. Aby oczyścić organizm z toksyn, należy wracać do diety co jakiś czas.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję