Materiał Partnera

Jak prawidłowo dobierać suplementy diety?

Jak prawidłowo dobierać suplementy diety?

Suplementy diety są szeroko dostępne w różnego typu aptekach i zielarniach, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Stanowią one wartościowe uzupełnienie diety w niezbędne dla naszego zdrowia składniki. Czy jednak zawsze wiemy, jak właściwie je dobierać? Jeśli interesuje Cię ten temat, zapraszamy do lektury.

Czym się kierować przy wyborze suplementów diety?

Wśród tak wielu obecnych na rynku suplementów diety można się czasem pogubić. Co więcej, dość często pojawiają się przemijające trendy związane z konkretnym produktem ziołowym. W wyborze suplementu nie warto jednak kierować się popularnością danego suplementu, lecz raczej zapotrzebowaniem naszego organizmu. Zależy ono od wielu czynników: naszego wieku, diety, sposobu życia i stanu zdrowia. I tak na przykład dzieci, kobiety w ciąży i osoby starsze mogą mieć zwiększone zapotrzebowanie na określone składniki odżywcze. Kobiety, które spodziewają się dziecka, często potrzebują dodatkowej podaży żelaza i witamin oraz kwasów Omega-3 itp.

Tak samo osoby aktywne fizycznie czy wegetarianie mogą mieć tendencję do określonych niedoborów. Pierwsza grupa często potrzebuje zwiększonej podaży białka, podczas gdy osoby na diecie wegetariańskiej powinny uzupełniać niedobory witaminy B12. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy suplementować ww. witaminy i składniki odżywcze „w ciemno”. W przypadku suplementowania witaminy D czy witaminy B12, jak również żelaza, warto najpierw oznaczyć ich poziom we krwi po to, aby ustalić odpowiednią dawkę. Jeżeli  nasza dieta jest mało urozmaicona, a zwłaszcza uboga w warzywa i owoce, dobrze jest stosować suplementację spiruliną w tabletkach oraz młodym zielonym jęczmieniem, które mają wysokie właściwości odżywcze i oczyszczające. Do tego spirulina to idealny sposób na detoksykację organizmu. Ten suplement oraz wiele innych bez problemu znajdziemy np. w zielarni internetowej PoZdrowie24.pl

Czy przyswajalność jest istotna?

Drugim istotnym kryterium w przypadku doboru suplementów jest ich przyswajalność. Dlatego warto wybierać suplementy w postaci łatwo przyswajalnej, jak np. liposomalna witamina C, która ma wysoką biodostępność. Podobnie jest w przypadku suplementów opartych na kompozycji składników, które wzajemnie zwiększają swoją skuteczność, jak np. połączenie kurkumy z piperyną. Warto również zwrócić uwagę na wysoką jakość składników, jaką cechują się suplementy renomowanych marek oraz ich naturalne pochodzenie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję