Materiał Partnera

Jak wzmacniać odporność w okresie jesienno-zimowym?

Jak wzmacniać odporność w okresie jesienno-zimowym?

W okresie jesienno-zimowym jesteśmy szczególnie narażeni na różnego rodzaju infekcje. Sprzyjają im niskie temperatury, wysoka wilgotność, a także przebywanie w zamkniętych pomieszczeniach. Dlatego warto jak najwcześniej zadbać o swoją odporność i prawidłowe działanie układu immunologicznego, ponieważ jak wiadomo, lepiej zapobiegać niż leczyć. Dobrze jest więc znać kilka sposobów na wzmocnienie swojej odporności w sezonie jesienno-zimowym.

Wzmacnianie odporności a suplementacja witamin i minerałów

W budowaniu naszej odporności w sezonie jesienno-zimowym mogą pomóc nam tabletki na odporność. Takie preparaty zazwyczaj w składzie zawierają witaminy i minerały, których niedobory często zdarzają nam się właśnie w tym okresie. Bardzo istotne jest, aby od października do kwietnia wdrożyć suplementację witaminą D, ponieważ w tym czasie, kiedy słońca jest zbyt mało, nie jest ona wytwarzana w skórze, a ma bardzo duże znaczenie dla naszego układu immunologicznego. Dodatkowo możemy sięgnąć po tran bogaty w kwasy omega 3, witaminę C i cynk.

Wzmacnianie odporności a aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna również jest bardzo istotna, nie tylko dlatego, że pozwala nam utrzymać dobrą kondycję i nienaganną sylwetkę, ale także wzmacnia naszą odporność w okresie jesienno-zimowym. Dlatego nawet w chłodniejszych miesiącach nie powinniśmy rezygnować z ćwiczeń. Możemy przenieść się jednak z nimi do domu lub na siłownię. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca osobom dorosłym minimum 150-300 minut aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności tygodniowo.

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem, powinny na początku postawić na mniej intensywne ćwiczenia, w przeciwnym razie trening może spowodować bóle na przykład ścięgien lub stawów i wtedy będziemy musieli sięgnąć po maść na ból mięśni, lub specjalne plastry rozgrzewające, aby go wyeliminować. Nie możemy też zapomnieć o regeneracji — sen i wypoczynek mają ogromne znaczenie w budowaniu odporności. Zmęczony organizm może nie mieć siły na walkę z patogenami, a przez to jest bardziej narażony na infekcje.

Wzmacnianie odporności a dieta

Zrównoważona, dobrze zbilansowana dieta, jest jednym z najistotniejszych czynników, które kształtują naszą odporność, również w sezonie jesienno-zimowym. Warto więc postawić na produkty niskoprzetworzone, pozbawione barwników i konserwantów, a także dużą ilość owoców i warzyw. Powinniśmy zadbać również o właściwe proporcje między poszczególnymi makroelementami, czyli tłuszczem, białkiem i węglowodanami. Bardzo istotne jest też odpowiednie nawodnienie organizmu.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję